Транспортно-логістична газуль України, як і решта галузей, під час військового стану зіткнулася з численними проблемами. У перші дні війни бізнес перебував у стані «очікування», не розуміючи, як працювати та налагоджувати автоперевезення вантажів, надаючи клієнтам актуальні та корисні послуги. Але вже за кілька тижнів саме транспорт та логістика стали ключовими чинниками, від яких безпосередньо залежить процес розвитку економіки країни.
Незважаючи на складні ситуації, руйнування в різних областях України, команда спеціалістів УкрВіпСервіс продовжила виконувати вантажоперевезення згідно з новими законами та правилами воєнного часу.
ПРО ЯКІ ЗМІНИ ЙДЕ МОВА
Внаслідок запровадження військового стану на всій території України відбулися такі зміни:
- Видача відповідних дозволів, які дають змогу виїжджати водіям від 18 до 60 років, які займаються доставкою товарів з Європи.
- Надходження гуманітарної допомоги, яка вважається пріоритетною.
- Закриття кордонів із Білоруссю, Росією.
- Зупинення всіх авіаперевезень.
- Закриття морських портів у Чорному морі.
- Оперативне переорієнтування на дорожній та залізничний транспорт.
- Зміна пільг.
- Відсутність необхідності отримання ліцензії на ввезення підакцизних товарів.
Зважаючи на всі зміни, транспортно-логістична компанія УкрВіпСервіс змогла адаптуватися до нових умов, оперативно реагуючи на прохання клієнтів.
ПРОБЛЕМИ ПІД ЧАС ПЕРЕВЕЗЕННЯ У ВІЙСЬКОВИЙ ЧАС
Автоперевезення в такий складний для всієї країни період стали єдиним можливим способом доставки товарів у різні регіони України. Враховуючи всі умови, в яких доводиться працювати, транспортно-логістична компанія зіштовхнулася з наступним переліком проблем:
- Зміна колишніх маршрутів. Найпопулярнішими групами продуктів вважається «гуманітарка» (медикаменти, військова амуніція, одяг, побутова хімія, продукти харчування та інше). На сході та півдні тривають активні обстріли, а тому доводиться змінювати маршрути, регулюючи час постачання товару. Крім того, наголошують на різних ступенях руйнування магістральних доріг, що також призводить до необхідності пошуку нових маршрутів.
- Нестача персоналу. Митне оформлення вантажів і безпосередньо вантажоперевезення мають на увазі певний ланцюжок дій, в яких бере участь величезна кількість людей. Враховуючи ситуацію в країні, багато людей були змушені залишити свої будинки, міста, області та робочі місця загалом.
У процесі величезного потоку товарів гуманітарного призначення наголошують на проблемах, затримках на складах під час фасування. Компанії, які можуть платити за розмитнення, можуть скористатися деякими пільгами як відстрочки.
СИТУАЦІЯ НА КОРДОНІ З ПЕРЕВЕЗЕННЯМ ВАНТАЖІВ
Під час автоперевезення вантажів багато водіїв стикаються з однією з найпоширеніших проблем – великі черги на кордоні. Це з тимчасовим закриттям більшості митних органів, пунктів пропуску. В Україні зараз працюють:
- Волинська;
- Львівська;
- Закарпатська;
- Чернівецька митниця.
Одеські та інші пункти митного контролю у різних містах України мають певний робочий графік, який залежить від ситуації та змінюється щодня.
Наразі митне оформлення вантажів комерційного типу чи гуманітарної допомоги здійснюється у пропускному пункті. Це пов'язано з необхідністю максимально спростити та прискорити цю процедуру. У процесі виконання вантажних перевезень було встановлено деякі обмеження на імпорт та експорт. Враховуючи постанови Кабміну, наголошують на чіткому регламентуванні того, які продукти можна експортувати, а які – заборонено.
Найбільший потік товарів відбувається на польському кордоні: через Краковець та Рав Руську здійснюється величезна кількість доставок гуманітарних вантажів. У результаті очікується ухвалення законів, згідно з якими митні процедури будуть ще спрощені. Враховуючи їхню спрямованість на доставку товарів з Європи, які вважаються гуманітарною допомогою.